For whom the people blogg

Sitter och slökollar lite på de populäraste bloggarna på blogg.se just nu och måste säga att jag blir onekligen lätt förvirrad ibland. Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som är gör att Kenza, Stina-Lee och Engla tillsamans lockar 10,000-tals UNIKA besökare varje dag. Eller jo, det finns vissa VÄLDIGT genomgående mönster... Låt mig förklara det vinnande konceptet...

1. Snygg, ung tjej äger bloggen och visar det gärna i sin header med något "spännande" kort från en solresa till KReta
2. Kläder, kläder, kläder.... Massor med kort på "Åh kolla mina skor..."
3. Smink... Se ovan. Orkar inte skriva skiten igen.
4. Bla bla bla bla...

Sorry, inget ont om dessa tjtjer som uppenbarligen gör någonting rätt eftersom de tjänar ohuggligt bra med pengar på att visa ett kort på en sko och sen kanske en liten flörtig bild på en sommarklänning. Ja ja, vad vet jag. Det kanske ÄR intressant att veta vad folk åt till frukost och vilka skor de hade när de gick på vilken gata vid vilken tidpunkt till vilket fik...

Vad säger ni? Är inte bloggar mer intressante om de verkligen har något att säga eller vad är det som gör att folk envisas med att lyfta fram, i mina ögon, meningslöst skit rent ut sagt...?

Kommentarer
Postat av: MFC

Det finns en ganska enkel anledning till detta. Det är det faktum att bloggarna länkas ihop med andra källor såsom blaskorna, nästan som ett "samarbete". Det är inga äkta träffar. Bara kolla Blondinbella. Tror du att hon får 700000 unika träffar i veckan baserat på ip-nummer o timme? Visst, om TV4 och Aftonbladet lade upp min nuna så tror jag faktiskt (hur jävla otroligt det än låter) att jag också hade haft några tusen träffar per dygn. Shit sells!



Glöm inte att Bloggportalen ägs av aftonbladet och siffrorna bakom deras statistik är inte hederlig. Nog för att jag bara får 100-200 träffar per dygn, men jag vet bloggar som inte får den credit som de förtjänar på grund av fejkstatistiken.



BS om du frågar mig.

2009-01-05 @ 14:39:30
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: evelina

dear fragel!!

tack för din utomordenliga förklaring ;)

2009-01-06 @ 10:37:35
URL: http://believ.blogg.se/
Postat av: MFC

ah.. här kommer jag igen, kompletterar med lite andra källor till mitt tidigare påstående:



"Sveriges störstabloggägare Blondinbella påstod så sent som igår morse i direktsändningen i TV4:s morgonsändning att hennes blogg har “en halv miljon läsare varje vecka“. Hon kan blogga, men inte räkna. Sanningen är att hon har endast 150 000 st unika besökare per månad (källa: Google Adplaner)"



Källa: http://puckla.se/?p=473



Keep blogging and make me laugh!

2009-01-11 @ 10:30:15
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0