Ostfrallan i mitt hjärta

Nu verkar det vara dags att dumpa ostfrallan i utbyte mot nyttigare och exklusivare pålägg. Men, mina  vänner, jag säger bara detta... Ostfrallan kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Jag minns när jag var 6 -7 år och bodde i Timmernabben. Varje helgdagsmorgon kom det förbi skolungdomar och sålde frallor till någon klassresa eller liknande. Och att ta den frallan, med en ostskiva på och doppa i lite hot chocolate (Hocho) är något som följer mig ännu idag. Så ta era kalkonbröstavokadoselleriagåneriviktmackor och doppa det i ert gröntemotcanserochcelutiter men jag tänker behålla min ostfralla in i det sista.

Nu ska vi inte utesluta alla roliga varianter på mackor för jag anser att en god macka är nog det mest underskattade som finns. En härlig BLT eller kycklingmacka är ju fantastiskt gott men när klockan är 07:00 på morgonen och man ska iväg till jobbet då är det ostfrallan som är oslagbar. I all sin enkelthet.

Kommentarer
Postat av: annelie

Jag veeet! Min ångest över förlusten av den underbara mackan är total nu när det är GI som gäller.. suck!

2009-02-21 @ 13:31:34
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Akilles

Mackor äger så jävla hårt! Särskilt vitt bröd i alla dess former, med smör och ost på...gaaah...



Hönökaka for life!

2009-02-21 @ 23:48:18
Postat av: MFC

rostade mackor... o mycket smör på... MMMM äter faktiskt det nu!

2009-02-22 @ 15:20:35
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0