Kunde inte sagt det bättre själv men nu blev jag förvirrad

Hang on...

"Succébloggaren Isabella Löwengrip ska på skidresa med sin pojkvän - och vill ha sponsrade skidkläder.
I utbyte erbjuds sponsorerna mängder av bilder från skidbacken, enligt ett mejl från Blondinbellas assistent till flera företag."
Källa:
Expressen

Snabb fråga... Bara så jag inte gör något dumt... Om jag spelar gitarr, och får en gitarr av Helges Håla t.ex och sen visar massa kort på mig själv när jag spelar på den gitarren på en fest, hur i helvete kan det vara smygreklam? Är det inte så det funkar hela tiden? Kändisar får klockar, kläder och bilar för att att andra ska haka på hpen och börja köpa leverantörens kläder?

Jag tror jag har lite svårt att formulera det här i ord men VA? Jag fattar inte. Varför skulle jag, som kändis, inte få punga företag på sponsorprylar i utbyte mot att jag bloggar om dom på min blogg?

Kan någon förklara varför detta är så fel? Ingen i media verkar kunna det.

"- Om man bloggar positivt om skidkläder på en blogg med 800 000 besökare, där många har Isabella som förebild och därför vill ha samma skidjacka som Isabella, kan man räkna sig att det har positiv effekt på försäljningen av skidkläderna, säger Mattias Grundström, jurist, som håller i ärendet på konsumentverket.
Konsumentverket utreder också om det förekommer annan smygreklam på bloggen.
- Hittills har inga bilder på bloggen reklammarkerats."

Det finns ju MÄNGDER med bilder på Blondinbella i olika kläder, med smink,. med möbler, mattor, hårtussar och allt va fanken man kan tänka sig... Måste vara något galet här...

Kommentarer
Postat av: MFC

SKATT SKATT... SKATT SKATT O SKATT...... SKATT

glömde jag säga SKATT... O SKATT



sedan måste man betala SKATT O SKATT O SKATT O SKATT



och mera SKATT O SKATT

2009-02-06 @ 15:46:13
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: MFC

Fast som jag sa.. en sak att blogga o tjäna pengar på bloggen.. men att smeta in ansikte o ta på sig lädertrosor o gud vet vad.. o påstå att det är det bästa som hänt djuren i Asien o samtidigt få en slant är inte rätt.



Fast nu fick jag en idé.........

2009-02-06 @ 15:50:12
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Annelie

Och moms på skatten och skatt på momsen...



Jag skulle mjölka MASSOR med sponsrade prylar om jag kunde!!!

2009-02-06 @ 16:53:33
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: MFC

Ah glömde momsen, attans!



Inget fel att tjäna pengar på sin blogg. Men att tigga prylar o låtsas att man tycker om något bara föratt man får betalt är under min värdighet faktiskt.

2009-02-06 @ 17:38:45
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: MFC

BAH! Nu när vi ändå är igång...



KÖP ALDRIG EN SKODA!

2009-02-06 @ 17:40:16
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0