Framstjärt, kallhygge och tomteverkstad

Jag måste nog ställa mig i led med övriga bloggare som tycker att man ska tala klarspråk om saker och ting som vuxna talar om men, det är inte alltid så enkelt. Först och främst hänger det naturligtvis på hur gammalt barnet är. Den kan jag även tycka att det kanske inte är helt rätt att barn ska utvecklas mentalt mycket snabbare än vad deras kroppar gör. En 6 åring kanske inte ska höra ord som penis, sex, samlag och sperma. Visst, ens egna barn reder ju kanske ut det men man VEEEET ju att orden kommer att komma på tal på lekis och på lekparken och då måste du som förälder ta den diskutionen med andra föräldrar och det i sin tur kan leda till att andra föräldrar inte vill att deras barn ska umgås med dina.

Det är nog trots allt lite av en förbannelse att vara lillgammal.

Kan tillägga att "myspinne" tycker jag lät lite gosigt....

Kommentarer
Postat av: Angeliqua

Framstjärt är nog ett bland de fulaste ord som finns.

2009-02-20 @ 15:12:10
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: annelie

Hahaha, min unge (Nea) är ruskigt lillgammal. Men hon e ensam, och jag har hört att det lätt blir så då. (Hon har inga syskon alltså)

Dom e iaf smartare än man tror, dom små liven..

2009-02-20 @ 17:20:31
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0