Facebook skapar rubriker igen

Facebukk(ake) har gett mig mycket. Jag har hittat vänner jag inte sett eller talat med på 15 år och det glädjer mig men det känns alltid som att allting måste klagas på. Det var ingen hemlighet i början att det material man la upp skänkte man rättigheterna till Facebook åt. Och nu har dom tydligen gått ut och sagt att det är foreeever ever ever. Istället för att göra en sådan stor sak av det hela, sluta använd det. Inte svårare än så. Vi vet ju alla hur duktiga vi är på att läsa licensavtal när vi isntallerar spel och program och jag väntar fortfarande bara på den där lilla extraraden som säger att vi går med på att skänk 10% av vår lön till Miklosoft foreeeevr ever ever.


(Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4443835.ab)

Kommentarer
Postat av: tixe

Ja men saken är den att det är inte så lätt att bli av med facebook eftersom man fortfarande är kvar där och jag hörde att folk skriver en massa information om människor som är inte medlemmar på facebook så man finns där även om man är inte registrerad och det hela används då för att locka till sig en massa reklam och kanske någonting annat ^^

2009-02-18 @ 21:46:30
Postat av: HDR-fotografen

Det finns en anledning till att jag alltid ljuger om mina personuppgifter vid sådan här registrering. Detta är en sådan.

2009-02-19 @ 00:24:28
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0