Ett jobb är ett jobb är inte alltid bara ett jobb

Att det är lurigt nu för tiden med jobb och liknande är det ingen som kan ha gått miste om. Folk varslas till höger och vänster och trots att det finns mycket jobb så inser man ju att om en storindustri i en minde stad varslar 3000 personer samtidigt så kommer hela balansen att sättas ur spel.

Jag har ett jobb. Jag har ett bra jobb och jag trot jag kan vara lite dålig på att uppskatta det ibland. Många gånger vaknar man och känner piss och ve och ångest över att behöva gå till jobbet men det är ju i stunder som dessa som man verkligen måste ta tag i sig själv och inse att det finns folk som hade gett vad som för att få vakna varje morgon och få gå till ett jobb.

Så alla ni gnällspikar där ute som tycker det är jobbigt att leva i "lyx"vardagen, SKÄRPNING!

Kommentarer
Postat av: annelie

Mmm, man får rycka sig i kragen och inse att vi faktiskt har tur...

2009-02-23 @ 10:57:59
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: MFC

Håller med.. njuter av varje dag jag har ett jobb jag kan gå till o det är sanningen. Då ska man komma ihåg att jag cyklat varenda jekla dag sedan ett halvår tillbaka, förutom några enstaka gånger som Akilles kört mig men dem kan man räkna på en hand!



Jobb is the shit!

2009-02-23 @ 11:02:27
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: Fagel

Var glad för det du har och var det du är för ehh... Ja nått i den stilen.

2009-02-23 @ 17:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0