Det är billigare att lägga en hamburgare mellan två hamburgare

Ibland kan jag förundras över att vissa saker kan vara så otroligt billiga. Nu har jag inga konkreta exempel men tar man hänsyn till arbetskraft, råvaror, packetering och transporter så borde ingenting kosta under en 100-lapp.

Nu verkar det dock som att jag måste ställa mig på det andra benet och börja fundera på hur saker kan vara så dyra.

I dag handlar det om att korvbröd är dyrare än korven.

Handlar det om att råvarorna i brödet blivit bättre/dyrare eller handlar det om att man "börjar" stoppa i en massa skit i korven så den blir billigare. När man ser en lapp på ett korvpaket som säger NU MED MER KÖTT så blir man onekligen lite orolig. :)

O andra sidan har ju t.ex korv aldrig enbart innehållt bara kött. ÄVen för milljoner år sedan så stod ju min mormor och fyllde korvskin med kött, grönsaker, mjöl och en massa annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0