Älskarinnans fel?

Jag tycker det är så tragiskt när man läser berättelser om barn och människor som dör i förtid. Speciellt barn. I detta fallet var det en liten flicka vars barnvagn blåste ner i havet. Trotts en direktinsatts av pappan och förbipasserande gick hennes liv inte att räddas då kylan gjorde att kroppen helt enkelt la av.

Det är tragiskt...

Men vad jag stör mig på ännu mer är att man vinklar historien till att fokusera på att pappan var med sin älskarinna och att det var när han kysste sin älskarinna som vagnen blåste ner.

Ok, det må hända att det var så det hände men det hade lika gärna kunnat vara att pappan skulle tända en cigarett, eller skicka ett sms. Snacka om att dra fokus från den verkligea tragedin i berättelsen.

(Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4449698.ab)

Kommentarer
Postat av: Angeliqua

Jag skulle påstå att det helt & hållet är pappans fel, det finns faktiskt broms på vagnen. Däremot tycker jag det är äckligt att dra med sig barnen när man ska ut på hemliga rendezvous.

2009-02-19 @ 14:58:21
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: annelie

Nämen herregud!

Vem fan bryr sig om vem han va med, vad han gjorde eller varför?!

Jag tycker att det är "äckligt" att skriva en artikel om en så tragisk händelse och i samma text gotta sig i att killen var otrogen minsann. Så satans sjukt!

2009-02-19 @ 16:34:17
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0