vad har vi lärt oss av detta då...

1. Datorn startas genom att trycka på en knapp på tangentbordet.
2. Musen kopplas inte alls in i datoru untan i.. jag ni gissade rätt, tangentbordet. (Undra om det är tangentbordet som är modermodemet på denna datorn?
3. Vänner, för länge, länge sedan fanns den möss med en liten kula under. Glöm inte det, för det hade ta mig fan jag gjort. Så nej, gamla möss lyser inte när man vänder på dom och, dom funkar inte överallt....

Vad pratar jag om? Min Morbrors MAC från 19 (JA.... NITTONHUNDRA) 94.

Wow... Det var en upplevelse.
 
Frågan är bara vad en liten ikon på en disk och ett frågetecken betyder under uppstart...

UPPDATERING!!!!

En disk med ett frågetecken på betyder:

1. Låt stå tills skärmen börjar flimmra hysteriskt.
2. Spendera 3 minuter med att trycka på alla knappar du hittar på datorn tills du kommer ihåg att det är knappen på tangentbordet som startar/stänger av datorn.
3. Låt datorn starta upp igen.
4. Fortsätt ha panik medans skärmen flimrrar okontrolerbart.
5. Luta dig tillbaka när datorn bootar och allt ser bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0