Snacka om arvssynder

Är det inte komiskt att myglarna ställer till det så mycket för folk som det gör. Nu är det dags att utförsäkra sjuklingarna som går där hemma och inte mår bra och till stor del anser JAG att det beror på allt jävla mygel.

Vi lever i ett samhälle där man tar hand om de sjuka. Vi lever i ett samhälle som är solidarisk och empatiskt. Vi lever i ett samhälle där vem som helst, genom att åberopa ett par fasta "symptomer" kan gå hemma och näst intill tjäna mer på att vara sjukskriven än att jobba. Tag tycker rent ut sagt att det är för djävligt.

Sjuka människor ska ha vård. Dom ska inte jobba men samtidigt MÅSTE vi komma åt alla fuskare som drar ner dom faktiskt sjuka i skiten. Jag har länge sagt att människan är på väg att försvagas och visst, när man är jobbtrött och vet att man kan få en betald semester genom att vara lite extra trött så inser även jag att många hakar på det.

Jag klankar inte på dom som verkligen är sjuka. Jag klankar inte på dom som kämpar trots sin sjukdom. Jag klankar på dom som nyttjar systemet. Och tro mig när jag säger att det kommer bara att bli värre. För 100 år sedan var det banne mig ingen som kunde skulla på att dom var trötta när det var dags att skörda. Vi jobbar oss sakta men säkert mot ett samhälle som bygger på mentala förmågor hellre än fysiska och kroppen hänger inte med.

Så enkelt är det.

P.s FUCKNG hatar Sossarna. Whine whine whine whine... Domv et likväl som de blå att detta är något som MÅSTE styras upp. Jävla fjollor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0