Lite allt möjligt om dagen som har gått...

Två morgonar i rad har jag vaknat av väckarklockan. "Skitbra" tänker säkert ni men ni som känner mig vet att jag inte fungerar på det sättet. Jag har under en låååång tid nu hamnat i en cykel där jag alltid vaknar innan klockan ringer och det känns så otroligt skönt eftersom det är kroppen som säger att jag ska vakna och inte harpmusiken på telefonen. Vet inte varför jag börjar med detta men det var väl något jag bara ville få ur mig.

Idag hittade jag ett sjukt ballt café i Japan som heter Kashiwa Mystery Café. Läs gärna den här resenärens betraktelser men i kort handlar det om att man betsäller som vanligt men man får det som personen innan beställde istället. Det betyder att det person ett beställer får person två, och det person två beställer får person tre osv osv.Frikkin hell, tror jag ska lobba något café här nere i söder att ha en sådan kväll i veckan. Hade ju varit hur otroligt ballt som helst.

Vi läser även idag att fler svenskar nu vill ha euron. Nehe? Really?? I ekonomiskt svåra tider så är det väl inte så konstigt att vi blickar mot en av de starkaste valutorna och ångrar oss att vi tidigare inte gick med. För egen del har jag noll förståelse för hur vi i hela friden missade chansen första gången. Vi går med i EU men tänker ställa oss på tvären som en tjurig liten 4-åring och vägra deras pengar. Smart... Verkligen. jag och en vän var inne på, när folket sa nej, att skaffa stämplar där det stod "Fel Valuta! Borde vara Euro!" och sen ta ut alla pengar varje månad och stämpla varje sedel. Tanken var att starta en folkrörelse men, en släkting till mig som jobbar som väktare informerade om att sedlar tas ur bruk aaaaaallldeles för fort för att det ska hinna bli en spridning så ni som skriver på era sedla, DON'T!

Här vet jag inte ens vad jag ska säga. Peter André går idag ut och säger att han inte är en bröst människa utan gillar ben... Ben? Visst, det är inget fel på ben men bröst är ju guds gåva till mänskligheten. Finns inget finare, mysigare eller bättre. Det var dock inte det som var poängen utan mer att han varit tillsamans med Jordan i 100 milljoner år. Jordan??? Den Jordan som är känd som bystdrottning. Jag fattar absolut ingenting. Visst, hon kanske har fina ben med men ändå. By the way... Vid en bildsökning på Jordan får man uppmaningen: "Relaterade sökningar: Michael Jordan". Hur FAN är det relaterat???? Visst han har snugga ben men ändå....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0