Jag lider med familjen

När jag läser den här artikeln i Aftonbladet blir jag inte bara uppgiven men även ledsen och besviken på hur samhället fungerar ibland. På min mammas sida a släkten har vi gått igenom samma sak där min 6 månaders gravida syssling blev ihjälsalgen av hennes man i garaget. Han tog sen hunden på prommenad och när han kom tillbaka ringde han polisen och hänvdade inbrott. Det tog inte lång tid innan han erkände och deras gemensamma barn hamnade i socialens grepp. Bakom min syssling finns två systrar som erbjöd sig att ta hand om barnet. Morföräldrarna erbjöd sig att ta hand om barnet men enligt svensk lag så har pappan, trots det han gjort, ensam vårdna om barnet.

Så medans han är i fängelse får barnet bo hos hans föräldrar istället.

Svara mig hur det överhuvudtaget kan förekomma? Lagar är till för att följas men lagar kan inte existera utan en gnutta medmänsklighet. På samma sätt som man utvisar Agnes 89 år istället för packet som sitter och smuttar på mina skattepengar i fängelset så följer man lagen slaviskt här och låter den andra parten få ensam vårdnad trots detta oerhörda brott.

Även om jag inte alltid håller med USA om deras regelsystem och straffskala så tycker jag att dom har en sak rätt. Begår man grova våldsbrott så förlorar man sina rättigheter så som rösträtten t.ex. Jag tycker inte att någon som kallblodigt slog ihjäl en 6 månader gravid kvinna är lämplig som förälder. Så enkelt är det...

Kommentarer
Postat av: MFC

Svensk lagstiftning och rättvisa ... vi vet hur det funkar!



Min teori är att domarna i HD, hovrätterna och tingsrätterna är pedofiler, mördare och kvinnomisshandlare för någon annan förklaring kan jag inte se till att de dömmer som de gör!



Att Brottsofferjouren dessutom lever på BIDRAG och inte är en statligt inrättad myndighet (nu talar jag om jouren och inte myndigheten) är en skam!



Men det är inte vi som bestämmer hur det ska vara, det är staten och regeringen, de vet bäst hur vi ska hållas inhängnade..........



bääääähäääää

2009-12-24 @ 12:17:59
URL: http://mfc.elmberg.net
Postat av: MFC

glömde skriva att, för vad det är värt, så är jag hemskt ledsen!



INGEN förstår sig på svenska rättsväsendet utom de som jobbar inom det o för mig, så är de korrupta!

2009-12-24 @ 13:23:09
URL: http://mfc.elmberg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0