Hur funkar journalistik egentligen?

Expressen rapporterar idag:


Även Aftonbladet hade denna notis under gårdagen men idag ser det lite annorlunda ut:


Vad jag inte förstår är följande. Heath dog för rätt länge sedan och igår rapporterade man om att dottern skulle få ärva allting. Idag säger man annorlunda. HAr det verkligen skiftat från igår till idag eller satt Abladet på storyn innan och tyckte att dom skulle dra ut på det? Jag har lite svårt att formulera mina tankar kring detta men jag tror ni fattar vad jag menar. Eller?

Dessutom skriver Abladet: Heath Ledgers dotter Matilda Rose riskerar att förlora upp mot 87 miljoner kronor om försäkringsbolaget har turen på sin sida

Turen? Det enda sätt hon blir av med pengarna är om man kan bevisa att han begått självmord. På vilket sätt är det tur?? Killen är ju död, det kan omöjligt finnas någon tur, oavsett vad som händer. Visst, försäkringsbolaget slipper betala ut 87 mille men ändå... Tur? Otroligt dumt formulerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0