Tvivelaktiga Kalle

Sitter idag i väntrummet hos tandläkaren med dottern, som minsan stolt anonserar att hon inte alls är rädd och verkligen längtat efter detta så hon kan vara coool framför sina vänner, när jag snubblar över en rolig ruta...

Alexander Lukas kommer hem till Kalle för att inkassera ett vad som Kalle skrev på, en varm dag i Juni. Vadet gick ut på att Kalle skulle bada i "Ankeborgarsjönistadensjön" eller vad den nu kan heta, vilken dag på året som helst. Nu är det naturligtvis 34 minusgrader och av någon outgrundlig anledning behöver Alexander Lukas ett hem. Kalle försöker slingra sig genom att säga att han druckit för mycket lemonad när han skrev på.... Lemonad???? Hallå!!!

Jag beundrar försöken att klämma in ett uns av vuxenhumor i det hela men samtidigt blir jag bestört när jag tänker att här har vi killen osm går runt utan byxor hela dagarna långa men av moraliska själv får hans brorssöner inte vara hans barn för då skulle våra barn fråga vart barn kommer ifrån? Visst, detta är från 40-talet men ändå...

Tacka vet jag Pyton. Inga floskler där inte... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0