En pantares betraktelser...

Idag har jag gjort något jag tycker är ofantligt jobbigt och tråkigt. Pantat... Ni vet, en burk mosas och blir en ny burk. I korta drag.

Men, idag hände något. När jag stod där och matade metalkrossarmonstret med burk efter burk så slog mig en tanke. Varje burk har någon form av historik över sig. Nu menar jag inte från ax till limpa men, burkens inehåll har förtärts i min närvaro och därför får man en viss nostalgi över det hela.

Anledningen till att tanken slog mig just idag var för att det började dyka upp skumma burkar jag inte kände igen och, paranoid som man är, börjar man ju fundera på vem som varit på besök och VART I HELVETE VAR JAG? I just detta fall var det en Cassis cider. Som vi alla vet så dricker inte riktigt män fruktdrinkar, speciellt inte jordgubb, så jag var inte allt för orolig men då kom jag på att det var Simme som hade sådana när vi förfestade till julfesten... Det var en bra fest.

Helt plötsligt dyker det upp en Åbro 33cl 5,9% i handen. Igen, bara Sandy dricker 33:or men ganska snabbt kom jag på att det var ju det öl för öl flaket jag fick av Macke. Oj vilka bekymmer jag hade att få ihop APK:n på den returen. Gick inget alls bra vilket påminner mig om att jag faktiskt är skyldig dig ett par %. :)

Sen kom en kär gamal vän. Guinness. Finns bara en person som dricker Guinnes och det är Mr Guinness. Vi har känt varandra i 14 år och jag ska inte ens börja skriva om alla galna upptåg vi varit med om.

När det väl dyker upp en bruk öl med ett kryptiskt checkopolaktiskt namn med anor från munkarna i frankrike som vet vi att Perka varit på besök. Eller Carl. Den är lite lurig eftersom båda två är helt suspekt med sina öl val. Men tur är väl det. :)

Så, mina vänner... Nästa gång ni går och pantar och hittar en Åbro 5,2% så kanske just den burken är tagen ur min hand. Och med dom orden så tar jag en klunk av min folköl och funderar på hur många gånger just den här burken varit gäst i mitt hem?

//Fagel "God Jul och Gott nytt år"

P.s Nämnde jag att Regina Spektor kommer till Hultan?

Kommentarer
Postat av: Perka

I år kommer tomten med Anchor Steam (visserligen i skum glasflaska utan pant) från San Franscisco. Only for you, my brother from another mother...

2008-12-29 @ 00:59:57
URL: http://www.gjorloff2009.se
Postat av: Fagel

Åhhhhhh... Det halvmörkljusa guldet från The Friendliest CCity in The World... Aj miss itz...!!!

2008-12-29 @ 08:17:19
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0