Burma

Nu kommer jag att stöta mig med världen men jag kan bli sååååå arg ibland.

Nu har vi en situation i Burma där civilkurage gör att folk går ut på gatorna och demonstrerar för att de tycker saker och ting är orättvisa. Regeringen, som är en militant regering, kontrar med att skjuta ihjäl folk för att dom uttrycker sina åsikter. Jag lider med folket som bor där men i all ärlighetens namn, vad hade dom förväntat sig??? Vi är alla slavar till medians grepp om hur vi ska uppfatta saker och ting. Min svåger sa en gång att man som person inte kan ha en egen åsikt om NÅTT om man inte har upplevt det själv och det är så korrekt, speciellt i detta samanhang. Alla våra åsikter är baserade på journalisters sätt att förmedla vad dom ser. Jag tänker då INTE ställa mig till skaran av folk som tycker saker och ting är si eller så enbart baserat på vad en journalist säger om saker och ting. Det är den första saken som stör mig... Nummer två?

Folk protesterar i Burma. Någon har hamnat i husarrest pga. sina åsikter. Det är för jävligt. Folk delar ut röda tröjor för att visa sitt stöd. Folk bakar till och med kakor för att visa sitt stöd men...

Visste ni om att ca 24 000 människor dör VARJE DAG pga. svält. 3/4, alltså 18 000 personer, av dom är barn under 5 år. Ni som har barn, sätt er ner, ta ert barn i famnen och beklaga att dom kommer att dö för att dom inte har mat för dagen. Beklaga att ni inte kan hjälpa dom för att ni måste betala bensin, dyr mat, försäkringar och tv licens avgifter. Det finns hundratals anledningar att tycka synd om världen och det vi fokuserar vår energi på idag är att en person inte får säga vad dom vill. Jag vet millioner människor som hade gett upp sin rätt att uttrycka sig för en brödbit. Seriöst... Vad sägs om att fokusera på problemen som verkligen finns där ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0