Fortfarande idetorka

...men min skrivande gen skriker efter utlopp och jag kan för mitt liv inte hindra den längre. Måste vara så här författar och kompositörer känner sig när dom har skrivkramp. Nu utger jag mig inte för att vara författare eller kompositör men jag skriver ju lite i alla fall och om det tar stop så antar jag att det kan kallas för skrivkramp. Dock ett intressant ord för man skulle ju kunna tänka sig att skrivkramp kommer när man skrivit för mycket, inte i brist av skrivande. Borde heta skrivlättja, eller skrivblockad. Ja ja. Skit samma.

Planer för dagen omfattar omplantering av X antal apelsinträd från pumpakrukan till en egen kruka. Dags att sparka ut barnen helt enkelt. (Fi fan va patetisk jag är.. *ler*) Imorgon är det lön och då blir det till att göra av med den. :P Imorgon är det med andra ord bara 30 dagar kvar till nästa löning. He he he. Får bli lite pryttlar till dotterns rum, uppladdning i kylskåp och skafferi samt lite massa andra saker, kan jag tänka mig. Blir en hej dundrandes Taco buffe imorgon är det tänkt till middag så det ska bli kul. Brukar ta en 3 - 4 timmar att laga till det när det ska vara rätt så det är väl bara att ge sig ut och köra igång direkt på morgonen.

Semestern då... Ja vad säger man. Händer inte så mycket. Man är ju i såååå desperat behov av vädret för att kunna göra något utanför lägenheten. Nu blir det bara datorspel, chatta och titta på filmer och tv serier. Hinner ifatt lite på mina Desperata Hemmafruar nu. Nu får det räcka för denna gången men jag är säker på att min gen kommer skrika igen inom kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0