Samanfattning och tid för reflektion

Så vad säger man? Då är man hemma igen i vardagen och ytterligare en festival är avklarad.

Lördagen var bra. Slutade lite tung med trötthet och grubblerier men det var bra ändå. EVIGT tacksam till M som fick oss att stanna kvar och kolla på Teddybears. Utan tvekan den koncert jag uppskattade mest.

Summering:
Största överraskningen: Regina Spektor. OMG!
Bäst gung: The Hives
Bästa publiktryck: The Ark
Mysigast: Devandra Banhart
Festast utan tvekan kick ass rock: Teddybears
Mest irriterande men bra ändå: Manu Chao (Jävla polissiren)
Mest humorisktiska: The Pogues.. Schhank ju vääärryyymuschhhh
Bästa bakgrundsmusiken: 60 minuter i kö för att ta ut pengar avhjälptes med öl och Salem Al Fakir.

Vi var alla lite oroliga över att festivalen skulle lida av barnjuskdomar iom det är var första året men jag kan säga att Way out west ligger nu i alla fall på min lista över festivaler jag ska till nästa år. Fantastiskt bra gjort!!!

Konsigast: Kille som hade Torrets syndrom på teddybears men bara hade det i baktakt.

Kommentarer
Postat av: W

Bästa konserterna:
1: The Hives
2: Teddybears
3: Juliette & The Licks
4: Manu Chao
5: The Boredoms
Kan faktiskt inte tänka mig en bättre avslutning på en festival än att se Teddybears och bli nedsprutad med öl av torretskillen med taktproblem. Att man sedan fick stå jämte en lyrisk M och titta på pingvinerna var ju bara för mycket. Tack gänget som var med, ni gjorde den här pop-festivalen bra!!!
Jävla sälar till att vara kräsna... men det är klart dom har ju inte samma humor som vi...

2007-08-12 @ 18:52:09
Postat av: Fagel

Juliette missade jag... Antar att de får hamna under Band jag älskar att hata. Kul att du nämnde The Boredoms. När spelade dom? *grrrrrrrrrrrrr*

2007-08-13 @ 06:55:19
Postat av: W

Kunde ha tagit bort The Boredoms på min lista men då hade ju Manu Chaos siren kommit upp på topp 5....

2007-08-13 @ 12:21:30
Postat av: Fagel

Tror the Boredoms ligger med UTESLUTANDE för att jag och M inte fick se dom... Jävla fascist...

2007-08-13 @ 12:31:36
Postat av: pseudonym

Nu tycker jag att du är överdrivet bitter...försöker man sig på smuggling av olagligt gods så blir man straffad, vi andra laglydiga festivaldeltagare fick ju vår belöning av hysteriskt trumbankande

2007-08-13 @ 15:56:28
Postat av: M

Fast det var ju bara olagligt gods om man forslade in det via fel ingång...

2007-08-13 @ 20:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0